Annonsupplysning
Casinopro.se är en sida som upprätthålls av experter inom iGamingbranschen. Alla våra rankningar görs med stor diskretion, och vi hoppas att de online casinon vi väljer ut ska falla dig i smaken. När du klickar på utgående länkar på vår sida kan vi komma att erhålla provision, utan några kostnader från din sida. Läs en fullständig förklaring av detta här.
Casinopro.se är en sida som upprätthålls av experter inom iGamingbranschen. Alla våra rankningar görs med stor diskretion, och vi hoppas att de online casinon vi väljer ut ska falla dig i smaken. När du klickar på utgående länkar på vår sida kan vi komma att erhålla provision, utan några kostnader från din sida. Läs en fullständig förklaring av detta här.
Kan du berätta lite för våra läsare om din bakgrund och hur Bullshark Games kom till?
Jag har varit i spelbranschen i över ett decennium, det börjades med poker vilket jag spelade professionellt i några år. Så småningom gick jag över till kasinos och jobbade med att testa spel, kasino management och spelutveckling på flera välkända företag så som Relax Gaming och Yolo Group.
Efter många år av att ha hjälpt andra att bygga upp fantastiska produkter visste jag att det var dags att starta något eget. Det var så Bullshark Games kom till, en studio byggd av spelare, för spelare. Vårt mål är att ge nya inslag till bekanta mekaniker och skapa spel som vi, som passionerade slotfans, verkligen skulle tycka om att snurra själva.
Sverige är en mycket konkurrensutsatt marknad för online slots, vad tror du krävs för att lyckas på denna marknad?
Svenska spelare är väldigt slotskunniga, de förstår volatilitet, spelmekanik och vad som gör slots engagerande. För att lyckas på den här marknaden måste du erbjuda ett snabbt och snyggt spel med meningsfull vinstpotential, men också se till att spelet har djup och omspelbarhet.
Vi har kommit fram till att svenska spelare reagerar bra på spel som bygger upp spänning med tid, med tydliga framsteg och chansen till något stort. Det är något vi försöker inkludera i alla våra releaser.
Många spelare uppskattar tydliga, snabba och dynamiska spel med stor vinstpotential (särskilt i Sverige). Hur påverkar det er speldesign, om inte alls?
Det påverkar absolut vår design. Vi strävar alltid efter en snabb spelupplevelse, få driftavbrott och mekanik som skapar en känsla av momentum, även när du inte träffar bonusar.
Samtidigt vill vi inte att allt ska kännas likadant. Så samtidigt som vi håller saker dynamiska, experimenterar vi också med olika tempo och funktioner för att ge varje spel sin egen rytm. Oavsett om du jagar en maxvinst eller bara njuter av framstegen, vill vi att varje snurr ska kännas som att de spelar roll.
Bullshark Games blandar ofta klassiska teman med nya inslag. Hur viktigt är det för er att balansera bekantskap och innovation?
Just den balansen är kärnan i det vi gör. Välbekanta teman, som Egypten, nordisk mytologi eller djur, ger spelarna en känsla av trygghet och igenkänning. Men vi vill alltid göra något oväntat med det.
Ta Age of Seth som exempel: Egypten är ett välkänt tema, men i stället för ännu en farao eller skattjägare fokuserade vi på Seth, en kaotisk och mindre använd gud, och utformade ett progressivt spel med hög volatilitet som återspeglar hans oförutsägbara natur. Det är den kombinationen av komfort och överraskning som håller saker spännande.
Svenska spelare tycker ofta om spel med progressiva funktioner. Kan du berätta om symbolsamlingsmekaniken i Age of Seth och hur den håller spelarna engagerade?
Symbolsamlingsmekaniken i Age of Seth handlar om att bygga upp spänning och förväntan. Varje gång du samlar tillräckligt många symboler öppnar du upp en minifunktion, och om du når 100 symboler utlöser du Seth Wild, vilket kan leda till stora vinster.
Den här typen av utvecklingssystem ger spelarna något att sträva efter för varje snurr. Det skapar en stark känsla av investering och spänning, särskilt när du är nära att öppna upp en ny funktion. Det har varit en hit bland spelare som tycker om en mer strategisk, målinriktad upplevelse.
En viktig sak att nämna är att grymma vinster kan inträffa när som helst i spelet, inte bara när framstegsmätaren är helt full. Om du får in några starka multiplikatorer och stora symboler landar på rätt ställen kan resultatet bli explosivt – för att inte tala om några andra listiga sätt att kamma hem stora vinster.
Volatilitet är något som många spelare kollar upp innan de spelar. Hur går ni tillväga för att hitta rätt volatilitet för varje ny Bullshark-titel?
Volatilitet är en stor del av den emotionella resan i en slot. Vissa spel är tänkta att vara snabba och jämna, medan andra är designade för att kännas som högrisk-åkturer.
Vi gör ofta manuell testning utöver att köra simuleringar för att få känslan precis rätt. Vi tittar på hur funktionerna är taktade, hur ofta spelare träffar små respektive stora vinster, och om spänningen byggs upp naturligt. Vårt mål är att säkerställa att volatiliteten passar både temat och mekaniken, och håller spelarna engagerade från början till slut.
Vilka tre Bullshark Games releaser skulle du rekommendera till CasinoPros läsare?
De tre spel jag tror att svenska spelare verkligen skulle gilla är Valhalla: Wild Winter, ett spel med nordiskt tema med vilda insamlingsmekaniker och en snygg, tillfredsställande design. Clover Club, ett lättsamt och snabbt spel med en enkel men beroendeframkallande multiplikatorfunktion, perfekt för snabba och belönande sessioner. Slutligen har vi Age of Seth. Det här spelet är fantastiskt om du gillar hög volatilitet och utvecklade funktioner, det är oförutsägbart, intensivt och fullt av stor potential.
Varje spel visar olika sidor av vad vi försöker göra på Bullshark – roligt, variation och originalitet.
Editor
Copyright © 2025 Casinopro.se | Sveriges bästa sajt att jämföra alla Svenska casino online på. Du måste vara minst +18 år för att spela | Stödlinjen.se
Alla rättigheter förbehållna. Casinopro® och Casinopro™- logotypen är varumärken som tillhör Raketech Group. Allt innehåll ägs, är registrerat och/eller licensierat av Raketech Group.
Copyright © 2025 casinopro.se